Sidor

fredag 8 november 2013

Havet i en hink

Neil Gaiman är en av mina favoritförfattare och jag älskar både hans böcker för vuxna och för barn. Den här var för vuxna men med ett barn som huvudperson. Jag tror att den är lite för otäck för barn, nästan lite skräck ibland. Och den är kanske också lite för vag för barn, den ställer en massa frågor men ger oss svar som är undvikande, eller dubbla. I alla fall skulle något sådant retar gallfeber för mig som ett barn, men som vuxen är det kanske just det som är hela tjusningen med den här sagan.

Det är en kort roman som man lätt läser ut på en kväll, men jag gillar att ge mina favoritböcker lite tid på sig, dom får gärna fara runt lite i mitt huvud under en natt så jag läste den över hela 3 dagar, lite åt gången för halva nöjet med en bok är att tänka på vad man just har läst och spinna vidare på den själv medans den ligger uppslagen i mitt knä.

Jag rekommenderar den här till alla som gillar lite spökhistorier, mystik, mytologi, fantasy och sagor. Den får 4 klara stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar